Сьогодні на занятті повторимо поняття множини, операції, які можна виконувати над множинами та розв'яжемо деякі задачі.
Поняття множини належить до первісних понять математики, якому не дається означення. Але множину можна уявити як сукупність, зібрання деяких предметів, що об'єднані за довільною характеристичною ознакою.
Приклади множин: множина учнів класу; множина цифр десяткової нумерації {0 ,1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9}; множина натуральних чисел; множина цілих чисел; множина букв українського алфавіту; множина дерев, які ти знаєш; множина птахів; множина легкових автомобілів. Спробуй самостійно назвати ще декілька множин предметів.
Над множинами виконують такі дії (операції):
Переріз множин А і В - це множина, яка складається з усіх тих і лише тих елементів, які належать кожній із даних множин. Записують так: А∩В.
Об'єднання множин А і В - це множина, яка складається з усіх елементів даних множин, і лише з них. Записують так: А∪В.
Різницею множин А і В називають множину, яка складається з усіх тих і тільки тих елеметнів множини А, які не належать множині В. Записують так: А\В.
За допомогою діаграм Ейлера-Венна зручно показувати відношення між множинами.
Сьогодні 22 квітня - День Землі.
Пропоную для знайомства інформацію.
Багатьом речам, які ми щоденно використовуємо і далі як непотріб викидаємо у смітник, можна надати друге життя.
Більшість з вас мабуть чули про основні принципи свідомого екологічного життя - Reuse, Recycle, Reduce. Тобто - зменшуй кількість відходів!!!
Один приклад: Якщо переробити алюмінієві пляшки з-під прохолоджувальних напоїв, які викидають жителі мегаполіса за рік, то можна сконструювати тридцять справжніх літаків.
Розв'яжіть екологічну задачу на множини.
В опитування про збір вторинної сировини взяло участь 85 сімей, з них 31 відповіли, що збирають макулатуру, 36 - пластик, 26 - металеві бляшанки. До того ж відомо, що серед тих, хто збирає макулатуру, 12 сімей ще й збирають пластик, а серед тих, хто збирає пластик, - 8 сімей збирають бляшанки, а серед тих, хто збирає бляшанки, - 10 сімей ще й збирають макулатуру. Чотири сім'ї збирало папір, пластик і металеві бляшанки. Скільки сімей з опитаних не збирали папір? Скільки не збирали пластик? Скільки не збирали металеві бляшанки? Скільки сімей збирали лише металеві бляшанки?
Використовуючи діаграми Ейлера-Венна, спробуй розв'язати подану задачу.
Немає коментарів:
Дописати коментар