Сьогодні на уроці повторимо:
- Поняття розгалуження.
- Запис структури розгалуження у вигляді блок-схем.
- Запис алгоритму розгалуження у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Scratch.
- Умовні оператори у середовищі Scratch.
Структура розгалуження є однією з базових алгоритмічних структур.
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму обрати сценарій подальших дій залежно від істиності певного висловлювання, називається розгалуженням.
Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну і неповну.
Повна структура розгалуження
Повна структура розгалуження схожа на умовне висловлювання "Якщо - то - інакше".
У середовищі Scratch функцію умовного оператора з двома гілками виконує команда "якщо інакше". Блок-схема цього оператора на малюнку нижче.
Неповна структура розгалуження
Неповна структура розгалуження схожа на висловлювання "Якщо - то", у якому після "то" записують послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, яке задане в умові, є істиним.
У середовищі Scratch функцію умовного оператора з однією гілкою виконує команда "якщо".
Блоки логічних операторів (умова) у Scratch мають форму витягнутого шестикутника і розміщені у категоріях Датчики та Оператори.
Найпростіші приклади використання структури розгалуження:
Неповна структура розгалуження.
1. Якщо мишку натиснуто?, то змінити колір олівця на 3, інакше - нічого не робити.2. Автоматична перевірка правопису.
Якщо <Cлово підкреслене червоною хвилястою лінією>, то знайти і обрати в контексному меню правильний варіант слова, інакше - нічого не робити.
Повна структура розгалуження.
1. Якщо клавішу ↑ натиснуто, то (умова істина) збільшити розмір об'єкта на 50%, інакше (умова хибна) - зменшити розмір на 30%.2. Якщо <горить зелене світло світлофора>, то переходити дорогу, інакше - чекати появи зеленого світла.
Немає коментарів:
Дописати коментар