вівторок, 28 квітня 2020 р.

Розгалуження у алгоритмі

Для учнів 7 класу урок узагальнюючого повторення за темою "Розгалуження в алгоритмі".

Сьогодні на уроці повторимо:

  1. Поняття розгалуження.
  2. Запис структури розгалуження у вигляді блок-схем.
  3. Запис алгоритму розгалуження у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Scratch.
  4. Умовні оператори у середовищі Scratch.
Структура розгалуження є однією з  базових алгоритмічних структур. 
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму обрати сценарій подальших дій залежно від істиності певного висловлювання, називається розгалуженням

Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну і неповну
Повна структура розгалуження
Повна структура розгалуження схожа на умовне висловлювання "Якщо - то - інакше"


У середовищі Scratch функцію умовного оператора з двома гілками виконує команда "якщо інакше". Блок-схема цього оператора на малюнку нижче.

Неповна структура розгалуження
Неповна структура розгалуження схожа на висловлювання "Якщо - то", у якому після "то" записують послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, яке задане в умові, є істиним.


У середовищі Scratch функцію умовного оператора з однією гілкою виконує команда "якщо".


Блоки логічних операторів (умова) у Scratch мають форму витягнутого шестикутника і розміщені у категоріях Датчики та Оператори.



Найпростіші приклади використання структури розгалуження:
Неповна структура розгалуження.
1. Якщо мишку натиснуто?, то змінити колір олівця на 3, інакше - нічого не робити.
2. Автоматична перевірка правопису.
Якщо <Cлово підкреслене червоною  хвилястою лінією>, то знайти і обрати в контексному меню правильний варіант слова, інакше - нічого не робити.
Повна структура розгалуження.
1. Якщо  клавішу ↑ натиснуто, то  (умова істина) збільшити  розмір об'єкта на 50%, інакше (умова хибна) - зменшити розмір на 30%.
2. Якщо <горить зелене світло світлофора>, то переходити дорогу, інакше - чекати появи зеленого світла.

Немає коментарів:

Дописати коментар